Limited Şirket Pay Defteri

limited şirket pay defteri

Limited Şirketlerde Pay Defteri Tutma Yükümü ve Kayıtları

Limited şirket pay defteri Türk Ticaret Kanunu ve Ticari defterlere İlişkin Tebliğ Hükümlerine uygun bir şekilde tutulmak zorundadır. Limited ortaklıklarda PD tutma yükümlülüğü ve kayıtları ile ilgili merak ettiklerinizi bu yazımızda bulabilirsiniz.

Şirket, esas sermaye paylarını içeren bir PD tutar. Ortakların, adları, adresleri, her ortağın sahip olduğu esas sermaye payının sayısı, esas sermaye paylarının devirleri ve geçişleri itibarî değerleri, grupları ve esas sermaye payları üzerindeki intifa ve rehin hakları, sahiplerinin adları ve adresleri bu deftere yazılır.

Ortaklar bu defteri inceleyebilir.

Limited Ortaklıklarda PD’nin Önemi

Alelade bir defter gibi görülmekle birlikte, doğurduğu sonuçlar bakımından, büyük öneme haizdir. Zira, limited ortaklıklarda pay devrinin sonuç doğurabilmesi ve devralan kişinin ortak sayılabilmesi için bu deftere kaydedilmesi gerekecektir.

Dolayısıyla, pay devrinin şirkete karşı hüküm ifade edebilmesi –yani, hukuken geçerlilik kazanabilmesi, böylece payını devreden kişinin ortaklıktan ayrılmış, devralan kişinin de şirkete yeni ortak olarak girmiş sayılabilmesi- için, devrin PD’ye kaydedilmiş olması gerekmektedir

PD Kayıtları

PD’ye ilk kayıtlar re’sen geçirilir, devirler ve diğer değişiklikler ise talep üzerine yapılır. Kayıt talebinde bulunanın, işlemin dayanağı olan belgeyi de limited ortaklığa ibraz etmesi gerekmektedir.

Limited ortaklıklarda PD tutma yükümlülüğü, şirketin finansal şeffaflığı ve hukuki güvenliği açısından kritik bir rol oynar. PD’nin doğru ve düzenli tutulması, şirket ortaklarının hak ve yükümlülüklerini koruma altına alır. Pay devri sırasında ortaya çıkabilecek hukuki sorunları önlemek ve devrin geçerliliğini sağlamak için PD’ye yapılan kayıtların eksiksiz ve doğru olması gereklidir.

PD’nin güncellenmesi sırasında dikkat edilmesi gereken bir diğer önemli nokta ise, pay devrinin noter onaylı sözleşmelerle yapılması ve bu belgelerin şirket kayıtlarına geçirilmesidir. Ayrıca, defterde yapılacak her türlü değişiklik, ilgili tarafların bilgilendirilmesi ve onaylarının alınması ile gerçekleştirilmelidir. PD ile ilgili olarak düzenli iç denetimlerin yapılması, olası hataların ve eksikliklerin zamanında tespit edilerek düzeltilmesi açısından önemlidir.

Limited şirket pay defteri ve kayıtları hakkında daha detaylı bilgi almak ve hizmetlerimizden yararlanmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz. 25 yılı aşan uzmanlık, bilgi birikimi ve tecrübemiz ile yanınızdayız. Ayrıca, dilerseniz Kurucumuz Dr. Soner Altaş‘ın Ticaret Hukuku alanındaki eserlerine göz atabilir veya Türkiye’nin ilk ve tek Şirketler Hukuku ile Organize Sanayi Bölgeleri Hukuku Bilgi Sistemi olan Tacirsoft Hukuk Bilgi Sistemi’ni yakından inceleyebilirsiniz.

error: Content is protected !!
Scroll to Top